diumenge, 28 de gener del 2007

LA MONJA RONDINAIRE




Sóc més bona que el pa
i més tova que l'aire
si em deixen rondinar
al meu gust i al meu aire.
Ara rondino en va
sebollida al fossar.

Germanes que passeu,
maules d'aire badaire,
pregueu per mi! Aquí jeu
la monja rondinaire.

A costura faig ús
d'un instint pessigaire
dels que estan en desús:
sense pensar-m'hi gaire
disseco un gamarús
en un amenjesús.

Germanes que passeu,
maules d'aire badaire,
pregueu per mi! Aquí jeu
la monja rondinaire.

No em molen les cançons
ni em rota cap becaire
i estic fins als cordons
d'assajar i ser cantaire,
que em fa acabar els torrons
sor Direrrigodons.

Germanes que passeu,
maules d'aire badaire,
pregueu per mi! Aquí jeu
la monja rondinaire.

Ja tinc els cataplins
per dur a cal parracaire
replens dels fervorins
de mossèn sermonaire:
si en treus els exarmins
no hi queda res a dins.

Germanes que passeu,
maules d'aire badaire,
pregueu per mi! Aquí jeu
la monja rondinaire.

Per a més inri, en pac
que no sóc gens llepaire,
aguanto l'estomac
de sor manimanaire
que, a dins del meu tabac,
ve sempre a buidar el sac.

Germanes que passeu,
maules d'aire badaire,
pregueu per mi! Aquí jeu
la monja rondinaire.